GameNow WP Theme

DarkLight
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΜΙΖΟΥΛΗΣ: ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΤΑ 15ος-19ος ΑΙΩΝΑΣ, ΕΛΛΗΝΕΣ ⇆ ΜΑΛΤΕΖΟΙ, Η ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Όταν δεν τους χωρούσε η Μάλτα πια, οι Μαλτέζοι άρχισαν να μεταναστεύουν σε άλλα μέρη και έτσι έφθασαν και στην Ελλάδα, σε αναζήτηση μιας καλύτερης τύχης. Η έρευνα για την ανεύρεση πληροφοριών ή πηγών για τους μετανάστες Μαλτέζους, την εποχή του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, δεν ήταν εύκολη. Οι βιβλιογραφικές αναφορές των περιηγητών της Ελλάδας του 19ου αιώνα αποτέλεσαν την κύρια πηγή αυτής της ανθρωπογεωγραφικής μελέτης και δευτερευόντως τα στοιχεία από τα αρχεία των καθολικών εκκλησιών Αθήνας, Πειραιά και Πάτρας.

Ο αρχαιολόγος και φιλελληνιστής  Ludwig Ross  ή όπως είναι γνωστός με το εξελληνισμένο του όνομα Λουδοβίκος Ρος, γράφει χαρακτηριστικά το έτος 1833:

[…]Το Ναύπλιο, είχε εν τω μεταξύ, σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, πολύ εξευρωπαϊστεί. Του έλειπαν ωστόσο ακόμη πολλά. Έτσι όταν ο καιρός ήταν άσχημος, δεν υπήρχε κανένα μέσο να περάσουμε, μέσα από τα στενά και λασπωμένα σοκάκια και να πάμε σε μία βραδινή συναναστροφή. Έμενε να πας μονάχα με τα πόδια. Και με τις καλύτερες γαλότσες, κολλούσε κανένας στη λάσπη και φορεία δεν υπήρχαν  πουθενά. Η ανάγκη όμως είναι εφευρετική… Υπήρχαν τότε ακόμη στο Ναύπλιο Μαλτέζοι αχθοφόροι, πεινασμένοι αλήτες (Λαζαρόνοι), που παίρνοντας λεφτά, ήταν έτοιμοι για κάθε δουλειά, ακόμη και για κείνες, που οι Έλληνες δεν τις καταδέχονταν. Ο συμπατριώτης μου, ο βαρώνος Πίμπρα και εγώ κατοικούσαμε σε ένα χαρακτηριστικό στενό και βρώμικο σοκάκι. Μόλις ντυνόμαστε φωνάζαμε από το παράθυρο: «Μάλτα!» Με αυτό το επικλητικό φώναζαν τότε τους Μαλτέζους. Σχεδόν αμέσως εμφανίζονταν δύο ρωμαλέοι νεαροί Μαλτέζοι και φορτώνοντας μας στους ώμους τους, μας πήγαιναν στη βραδινή συγκέντρωση. Τα παλληκάρια μιλούσαν μεταξύ τους την κραυγαλέα τραχιά γλώσσα τους, πού έμοιαζε σαν αράπικη, σχεδόν σαν καμήλες[…]

Η αναζήτηση των απογόνων των Μαλτέζων στην Ελλάδα, αποδείχθηκε δυσκολότερη του αναμενόμενου. Δεν είναι πολλοί, όπως αποδείχθηκε, αλλά αξίζει τον κόπο να γνωρίζει κανείς την καταγωγή του. Ο προσφορότερος  τρόπος ήταν η «των ονομάτων επίσκεψις», ικανή να φανερώσει τα επώνυμα που προέρχονται από τη Μάλτα. Η εξέταση τους έγινε με αυστηρά κριτήρια και οδήγησε σε έναν συνολικό αριθμό 13.000 περίπου Ελλήνων, απογόνων Μαλτέζων.

ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ:

ΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗ ΜΑΛΤΑ
2. ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΑΛΤΑΣ
3. ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΗΣ ΜΑΛΤΑΣ
3.1. Προέλευση του ονόματος της νήσου Μάλτας
3.2. Προέλευση του ονόματος της νήσου Γκότζο (Gozo)
3.3. Προέλευση του ονόματος της νήσου Κομίνο (Comino)

4. Η ΜΑΛΤΑ (ΜΕΛΙΤΗ) ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ
ΧΡΟΝΟΥΣ
4.1. Αναφορά σε Μελίτη από αρχαίες ελληνικές και
ελληνιστικές πηγές
4.2. Ενδείξεις σχέσης Μάλτας και Κρήτης κατά τον 8ο αιώνα π.Χ.
4.3. Αρχαία ιστορία Μάλτας με αναφορά στους Έλληνες
4.4. Συνύπαρξη Φοινίκων και Ελλήνων στη Μάλτα
4.5. Ελληνικά νομίσματα της Μάλτας
4.6. Γραπτές μαρτυρίες για την εποίκηση της Μάλτας από Έλληνες
4.7. Ελληνικά μνημεία στη Μάλτα
4.8. Ελληνικοί ναοί στη Μάλτα
4.9. Ελληνικά τοπωνύμια στη Μάλτα
4.10. Ελληνικά ονόματα στη Μάλτα

5. ΜΑΛΤΑ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
5.1. Αποβίβαση Βυζαντινών στο νησί της Μάλτας
05_Έλληνες Μαλτέζοι
5.2. Μαρτυρίες περί της ένταξης της Μάλτας στο Βυζάντιο
5.3. Αραβικές μαρτυρίες για βυζαντινή κτήση της Μάλτας
5.4. Ελληνοβυζαντινές επιγραφές
5.5. Βυζαντινά κεραμικά
5.6. Βυζαντινά νομίσματα
5.7. Έλληνες μετά τους Βυζαντινούς

6. ΟΙ ΙΩΑΝΝΙΤΕΣ ΙΠΠΟΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
6.1. Οι Ιωαννίτες Ιππότες (Ιππότες της Μάλτας)
6.1.2. Γενικά
6.1.3. Ίδρυση του Τάγματος στους Αγίους Τόπους
6.1.4. Ίδρυση του νησιωτικού κράτους του Τάγματος στη Ρόδο: 1291-1480
6.1.5. Πόλεμος, ανοικοδόμηση και μετανάστευση
6.1.6. Μάλτα, το νέο νησιωτικό Τάγμα-κράτος
6.1.7. Παρακμή και υποβάθμιση
6.2. Κατάληψη της Ρόδου από τους Ιππότες του Αγίου Ιωάννη
6.3. Οι συνθήκες διαβίωσης των Ροδίων με τους Ιωαννίτες Ιππότες
6.4. Το Τάγμα των Ιωαννιτών Ιπποτών και οι σχέσεις του
με το Βυζάντιο

7. ΑΠΟ ΡΟΔΟ ΣΕ ΜΑΛΤΑ
7.1. Αναχώρηση των Ιπποτών από τη Ρόδο
7.2. Μεταφορά εκκλησιαστικών εικόνων από τη Ρόδο στη Μάλτα
7.3. Εγκατάσταση Ροδίων στη Μάλτα – Ορισμένα ονόματα
7.4. Σημαντικές προσωπικότητες Μαλτέζων – Ελλήνων .
7.4.1. Ιάκωβος Ηρακλείδης
7.4.2. Ιωάννης Λάσκαρης
7.4.3. Vincenzo Anastagi (Βιτσέντζο Αναστάτζι)
7.4.4. Platamone (Πλαταμώνας)

8. ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΙΠΠΟΤΕΣ ΤΗΣ ΜΑΛΤΑΣ
8.1. Η ναυτική και πειρατική δραστηριότητα των Ιπποτών της Μάλτας
8.2. Πραγματική διάσταση του κούρσου .
8.3. Μπαρμπαρέζοι και Μαλτέζοι κουρσάροι
8.4. Κουρσάρικα πλοία
8.5. Τα μαλτέζικα δικαστήρια για τα θέματα πειρατείας
8.5.1. Ο Ναυτικός Κώδικας της Ρόδου και της δυτικής Μεσογείου
8.5.2. Magistrato degli Armamenti (Δικαστής των Εξοπλισμών)
8.5.3. Consolato del Mare di Malta (Προξενείο της Θάλασσας)
8.5.4. Η ναυσιπλοΐα στηΜεσόγειο
8.5.5. Tribunale degli Armamenti υπό τον κώδικα του de Rohan
8.6. Άνθιση του ελληνικού στόλου και του ναυτικού εμπορίου
8.6.1. Αφίξεις ελληνικών πλοίων
8.6.2. Ιδιοκτήτες των αναχωρούντων φορτίων και παραλήπτες
8.7.Μουσουλμάνοι έμποροι και Έλληνες θύματα των κουρσάρων
8.7.1. Έλληνες πλοιοκτήτες, καπετάνιοι και έμποροι στα δικαστήρια της Μάλτας

8.7.2. Απελευθερώσεις σκλάβων
8.7.3. Συνεργασία Ελλήνων με Μαλτέζους πειρατές
8.7.4. Έλληνες κουρσάροι και πειρατές, συνεργάτες των Ιπποτών της Μάλτας
8.7.5. Ο κουρσάρος Κωνσταντής Καλαμάττας
8.7.6. Ιδιαίτερη μεταχείριση της Μονής Πάτμου
8.7.7. Ιππότες της Μάλτας, πειρατές και κουρσάροι, που έδρασαν στο Αιγαίο και ζημίωσαν τους Έλληνες
8.8. Το τέλος της πειρατείας και του κούρσου
9. 9.1. Οι βλέψεις των Ιπποτών της Μάλτας επί των ελληνικών νησιών
9.2. Επίθεση Ιπποτών της Μάλτας στη Μεθώνη
9.3. Απόβαση Ιωαννιτών Ιπποτών στη Λευκάδα
9.4. Ελληνικά νησιά στο δίκτυο κατασκοπείας των Ιπποτών της Μάλτας
9.5. Ελληνικό εμπόριο και ναυτιλία στη Μάλτα
9.6. Η ελληνική κοινότητα των εμπόρων
9.7. Ελληνικό εμπόριο με Μάλτα την περίοδο 1821-1830
9.8.Μάλτα έδρα εμπορίου με ολιγάριθμη ελληνική παροικία
9.8.1. Μανιάτες στη Μάλτα
9.8.2. Μετανάστευση Ελλήνων στη Μάλτα
9.8.3. Ελληνική αποικία Μάλτας
9.8.4. Έλληνες ναυτικοί στη Μάλτα
9.9. Τα ελληνικά προξενεία στη Μάλτα
9.10. Έλληνες έμποροι Μάλτας
9.10.1. Ο δωρητής Ιωάννης Παπάφης
9.10.2. Ο έμπορος και εφοπλιστής Ιωάννης Δακούτρος
9.10.3. Οικογένεια Νιάρχου
9.10.4. Οικογένεια Παλαιολόγων
9.11. Οι Έλληνες της Μάλτας κατά τη γαλλική κατοχή και την αγγλική πολιορκία
9.12. Αντώνιος Ψαρός, πρόξενος της Ρωσίας στο Τάγμα των Ιπποτών της Μάλτας
9.13. Η εξέγερση στο φρούριο Ρικαζόλι (Fort Ricasoli)
9.14. Εκτύπωση ελληνικών βιβλίων και φυλλαδίων στη Μάλτα
9.15. Αποτυχία στράτευσης Μαλτέζων μισθοφόρων
για τον απελευθερωτικό αγώνα της Ελλάδας
9.16. Η αγορά του πρώτου ελληνικού νομισματοκοπείου
9.17. Προτίμηση νέων Ελλήνων για σπουδές στη Μάλτα

10. Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΛΗΡΟΣ ΣΤΗ ΜΑΛΤΑ
10.1. Περί της ύπαρξης ελληνορθοδόξων στη Μάλτα
10.2. Έλληνες ιερείς στη Μάλτα τον 18ο αιώνα
10.3. Ιστορία της ελληνικής ενορίας της Μάλτας
10.4. Οι ενοριακές απογραφές των Ελλήνων στη Μάλτα (1687 και 1784)
10.5. Ο ελληνικός θρησκευόμενος πληθυσμός της Μάλτας
10.6. Στοιχεία για την ιστορία της ελληνορθόδοξης Εκκλησίας στη Μάλτα

ΜΕΡΟΣ Β΄ ΟΙ ΜΑΛΤΕΖΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
11. ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΜΑΛΤΑ
11.1. Γενικά
11.4. Οι Μαλτέζοι στο εξωτερικό .
11.5.3. Μαλτέζοι σε Vittoria και Scoglitti
11.6. Μαλτέζοι στην Τυνησία .

12. H ΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΛΤΕΖΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
12.1. Γενικά
12.2. Μαρτυρίες για Μαλτέζους στο Ναύπλιο
12.3. Οι Μαλτέζοι του Πειραιά
12.3.1 Επώνυμα Μαλτέζων στον Πειραιά από το αρχείο
της καθολικής Εκκλησίας
12.4. Οι Μαλτέζοι της Αθήνας
12.4.1. Ιστορίες με Μαλτέζους
12.4.2. Γιατί… λέμε «σπάω πλάκα»;
12.4.3. Επώνυμα Μαλτέζων της Αθήνας
12.4.4. Επαγγέλματα Μαλτέζων
12.5.Παρουσία Μαλτέζων στην Πάτρα
12.5.1. Επαγγέλματα Μαλτέζων στην Πάτρα
12.5.2. Επώνυμα Μαλτέζων της Πάτρας
12.6. Η παρουσία των Μαλτέζων στην Κρήτη
12.7. Παρουσία Μαλτέζων στη Σύρο
12.8. Μαλτέζοι στον υπόλοιπο ελλαδικό χώρο
12.8.1. Παρουσία Μαλτέζων στη Σμύρνη
12.8.2. Παρουσία Μαλτέζων στην Κωνσταντινούπολη
12.8.3. Μαλτέζοι στην Κύπρο

13. ΟΙ ΜΑΛΤΕΖΟΙ ΣΤΑ ΕΠΤΑΝΗΣΑ
13.1. Γενικά περί της ιστορίας των Ιονίων Νήσων
τον 18ο και 19ο αιώνα
13.2. Οι Μαλτέζοι στην Κέρκυρα
13.2.1. Ο ναός τής Παναγίας του Καρμήλου στο μαλτέζικο νεκροταφείο Κερκύρας
13.2.2. Αδελφές Φραγκισκιανές της Ιεράς Καρδιάς του Ιησού της Μάλτας (Soeurs de Sacre – Coeur de Jésus)
13.2.3. Μαλτέζοι και εγκληματικότητα επί αγγλικής κατοχής
13.2.4. Αξιομνημόνευτο γεγονός .
13.2.5. Η μοίρα των Μαλτέζων στην κατεχόμενη
από τους ναζί Κέρκυρα
13.2.6. Αφομοίωση των Μαλτέζων της Κέρκυρας
13.2.7. Γεγονότα της ημέρας ένωσης με την Ελλάδα
13.2.8. Επαγγέλματα Μαλτέζων στην Κέρκυρα
13.2.9. Μαλτέζικα επώνυμα
13.3. Μαλτέζοι στη Λευκάδα
13.4. Μαλτέζοι στην Κεφαλονιά
13.4.1. Επώνυμα Μαλτέζων Κεφαλονιάς
13.4.2. Επαγγέλματα Μαλτέζων της Κεφαλονιάς
13.5. Παρουσία Μαλτέζων στη Ζάκυνθο
13.6. Παρουσία Μαλτέζων στα Κύθηρα

14. ΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ – ΛΕΞΕΙΣ ΣΤΗΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ, ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΕΣ ΜΕ ΜΑΛΤΑ
14.1. Μάλτα, χωριό στον νομό Μεσσηνίας
(δήμος ΟΙΧΑΛΙΑΣ, παλιότερα στην επαρχία Μεσσήνης)
14.2. Μάλτα, χωριό στον νομό Μεσσηνίας (δήμος ΑΒΙΑΣ
παλότερα στην επαρχία Καλαμών)
14.3. Παραθαλάσσιες τοποθεσίες με ονομασία προέλευσης Μάλτας
14.4. Μάλτα, συνοικία στη Θεσσαλονίκη
14.5. Σύναξη της Παναγίας της Μαλτέζας
(εκκλησία στη Σαντορίνη)
14.8. Μαλτέζ (ράτσα σκύλων)
14.9. Μαλτέζικες γίδες
15.1. Γενικά

15.1.1. Μαλτέζικα επώνυμα (1419 και 1480) – ελληνική
(βυζαντινή) προέλευση μερικών
15.1.2. Παρατηρήσεις στον πίνακ
15.2. Μαλτέζικα επώνυμα με σικελο-ελληνική και βυζαντινή προέλευση
15.3. Ελληνικά επώνυμα μαλτέζικης προέλευσης
15.4. Υπολογισμός κατοίκων Ελλάδας, μαλτέζικης καταγωγής, κατά το 2023

ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ:

Ο Γιώργος Καμιζούλης σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Πολυτεχνείο της Νάπολης και ακόλουθα εξειδικεύτηκε στην Υγιειονομική Μηχανική, στο ίδιο πανεπιστήμιο. Αφού εργάστηκε, σπούδασε με υποτροφία (H.Humphrey) στο πανεπιστήμιο Tulane στη Νέα Ορλεάνη των ΗΠΑ , στη Σχολή Δημόσιας Υγείας και Τροπικής Ιατρικής, όπου και απέκτησε μάστερ στη Δημόσια Υγεία και Δίπλωμα στις Περιβαλλοντικές Επιστήμες, ενώ  κατόπιν πιστοποιήθηκε ως καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής από το πανεπιστήμιο του Ντελφτ στην Ολλανδία. Αργότερα ανακηρύχθηκε αριστοβάθμιος διδάκτωρ Περιβαλλοντικής Υγείας από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, εκπονώντας τη διδακτορική του διατριβή παράλληλα με τη δουλειά του.

Ήταν υπεύθυνος  στο Υπουργείο Υγείας για την ποιότητα των Υδάτων και Υγρών Αστικών Αποβλήτων και συντόνιζε τις δράσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στο περιβάλλον και στην υγεία κατά τον καταστροφικό σεισμό της Καλαμάτας (1986), όπως επίσης και κατά τον σεισμό του Σπιτάκ, στην Αρμενία. Κατά τη θητεία του στο Υπουργείο Υγείας ήταν επισκέπτης καθηγητής στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, δίδαξε σε περισσότερα από εκατό σεμινάρια σε όλη την Ελλάδα, ήταν διεθνής εμπειρογνώμων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ενώ εκπροσώπησε την Ελλάδα σε αρκετά επιστημονικά συνέδρια.

Παραιτήθηκε από τη θέση του Διευθυντή Περιβαλλοντικής Υγείας, για να αναλάβει τη θέση  του επιστημονικού  διευθυντή του προγράμματος για τη μόλυνση της Μεσογείου θαλάσσης στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας του ΟΗΕ. Κατά τη θητεία του ανέπτυξε και παρουσίασε σε συνέδρια μία σειρά από  επιστημονικές μελέτες για την αντιμετώπιση της ρύπανσης σε θαλάσσιες περιοχές  και εκπόνησε μία πλειάδα επιστημονικών μελετών για το ίδιο θέμα.

Δίδαξε, σε περισσότερες από πενήντα διεθνείς εκπαιδευτικές σειρές μαθημάτων σε όλες της χώρες της Μεσογείου, θέματα σχετικά με την ποιότητα των υδάτων και των συστημάτων πρόληψης της ρύπανσης , ενώ για μία τριετία ήταν επισκέπτης καθηγητής στο σημερινό Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Έχει συγγράψει και επιμεληθεί την έκδοση δεκαέξι επιστημονικών βιβλίων σχετικών με θέματα ρύπανσης και μόλυνσης της Μεσογείου. Διετέλεσε σύμβουλος περιβάλλοντος κα υγείας με ειδίκευση στα ύδατα σε οργανισμούς περιβάλλοντος της Μέσης Ανατολής και είναι πρόεδρος του Συλλόγου Στελεχών των Ηνωμένων Εθνών. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με ιστορικές ανθρωπογεωγραφικές έρευνες .

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΜΙΖΟΥΛΗΣ

Έτος έκδοσης: 2023

ISBN:978-960-438-221-7

Σελίδες: 398

Τιμή: 22,26 €

 


Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το βιβλίο.
Γράψτε το σχόλιό σας:





Το βήμα των αναγνωστών μας
Θεματικές κατηγορίες βιβλίων Νέα άρθρα στο Πολιτισμός Πολίτης
  • ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ
  • ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΤΖΑΡΟΥ: ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΜΗΤΑ ΣΟΛΩΜΟ, μετάφραση: ΝΙΚΙΑΣ ΛΟΥΝΤΖΗΣ
  • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΣΚΑΡΑΤΟΣ του Ανδρέα: ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΙΚΗ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ, ΟΚΤΩ ΜΙΚΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ 2020, Βιβλιοπαρουσίαση
  • Η ΜΟΝΗ ΤΟΥ «ΚΑΤΟΥ ΑΙ ΓΙΩΡΓΗ των ΚΡΗΜΝΩΝ» στη Ζάκυνθο. Ένα ιστορικό και θρησκευτικό μνημείο που μάλλον διέφυγε εκ παραδρομής της προσοχής των κ.κ. Υπουργών Πολιτισμού και Τουρισμού
  • ΜΙΚΕΛΗΣ ΤΖΑΝΑΤΟΣ: «Ο ΜΙΚΕΛΗΣ του ΜΙΚΕΛΑΚΗ»
  • ΣΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΤΟΥ 1857 ΑΠΕΒΙΩΣΕ Ο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ. ΑΜΕΣΩΣ ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ.
  • «Πρώτη ελληνίς χορεύσασα με τον Όθωνα εν Κερκύρα ήτο ζακυνθία»
  • «ΟΜΙΛΙΕΣ» και χοροί στην ΄Υπαιθρο.
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ, ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2021. Το περιοδικό πολιτισμού των ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ
  • ΕΥΗ ΖΕΡΒΟΥ-ΚΑΛΛΙΑΚΟΥΔΗ, «Επτανησιακός Ριζοσπαστισμός 1848-1865» της ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ, ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ, 2019