GameNow WP Theme

DarkLight
ΣΠΥΡΟΣ Δ. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΕΞ ΛΕΞΙΚΟ, η επιστήμη του έρωτα

Aθήνα, 1978: Ο Τάκης και η Κάτια είναι δύο ερωτευμένοι τελειόφοιτοι λυκείου που θέλουν να κάνουν έρωτα για πρώτη φορά κυριευμένοι από πάθος, αλλά και από άγνοια.

Σε αυτή τη μετάβασή τους από το τέλος της εφηβείας στην αρχή της βιολογικής και συναισθηματικής ενηλικίωσης, θα χρησιμοποιήσουν ως οδηγό τους το «Σεξ Λεξικόν, το πιο περιβόητο «λυσάρι» της εποχής για τον έρωτα.

Θα ακολουθήσουν τη στεντόρεια φωνή του ογκώδους επιστημονικού τόμου με τις ηθικοπλαστικές συμβουλές και τα πρέπει ή το ένστικτό τους, τα θέλω τους και την καρδιά τους;

Μία νεανική, ξεκαρδιστική και νοσταλγική κωμωδία για την πιο αξέχαστη και μοναδική εμπειρία, την πρώτη φορά!

Ανακάλυψα το «Σεξ Λεξικόν» στη βιβλιοθήκη του πατέρα μου, όταν ήμουν παιδί. Ένα ογκώδες βιβλίο παλαιών αρχών γραμμένο με αυστηρό και διδακτικό χαρακτήρα με λήμματα που υπαγόρευαν συναισθήματα και σεξουαλικές συμπεριφορές. Κι ένα εγχειρίδιο τελικά που έμελλε να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για το πρώτο μου θεατρικό έργο αρκετά χρόνια αργότερα.

«Σεξ Λεξικόν: Η Επιστήμη του Έρωτα» ονόμασα το έργο και το τοποθέτησα σε πρότερη γενιά από τη δική μου. Στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 τότε που η Ελλάδα μεταλλασσόταν. Έτσι γεννήθηκαν η Κάτια και ο Τάκης, δύο δεκαεπτάχρονοι που θέλουν να κάνουν έρωτα για πρώτη φορά και να ξεπεράσουν όχι μόνο τη συστολή τους αλλά και τα στερεότυπα μιας ολόκληρης κοινωνίας.

απόσπασμα από το βιβλίο:
(Ο Τάκης ανοίγει το λεξικό. Παύση)

Τάκης: «Κορίτσια ενηµερωθείτε». Η εισαγωγή για τα κορίτσια. « Τι είναι αυτό το καινούριο συναίσθηµα ταραχής που σας γεννάει σιγά-σιγά η παρουσία ή η σχέση των αγοριών; Ζητήστε από τη µητέρα σας ή τη δασκάλα της Υγιεινής να σας εξηγήσουν» (Τους πιάνει νευρικό γέλιο)
Τάκης: «Μην πανικοβληθείτε όταν αισθανθείτε την ευχαρίστηση της αυτοηδονής και την ανάγκη της. Ζητήστε να µάθετε και να σας πουν όλα τα σχετικά µε τον αυνανισµό». Αυνανίζεστε, δηλαδή, κανονικά και τα κορίτσια;
Κάτια: Ε, ναι. Όχι σαν κι εσάς. Πιο κόσµια!
Τάκης: «Για τα κορίτσια, όλα πάνε διαφορετικά απ’ ό,τι για τα αγόρια».
Κάτια: Αυτό είναι άδικο.
Τάκης: «Οι ανεξέλεγκτες σεξ-επαφές ενέχουν κινδύνους». Δεν αναφέρεται σε σένα. Έτσι δεν είναι;
Κάτια: Προφανώς.
Τάκης: Έχεις εσύ ανεξέλεγκτες σεξ-επαφές;
Κάτια: Όχι βέβαια.
Τάκης: Είχες ποτέ εσύ σεξ-επαφές γενικώς;
Κάτια: Όχι βέβαια. Στο έχω πει.
Τάκης: Αυτό λέω. Δεν αναφέρεται σε σένα. Συνεχίζω. «Η πρόωρη µετάβαση στην κατάσταση της «γυναίκας» δηµιουργεί ένα σωρό προβλήµατα για το κορίτσι. Προβλήµατα ψυχικά, σωµατικά, κλπ». Κάτια;
Κάτια: Ναι;
Τάκης: Τι ακριβώς έχεις κάνει σε προηγούµενες σχέσεις; Εγώ σου είπα για τη δεσποινίδα Γεωργία που έτρεχε µε το αµπέχονο στο Πολυτεχνείο. Θεωρώ έντιµο να µου πεις κι εσύ.
Κάτια: Γιατί;
Τάκης: Γιατί είναι καλό να ξέρουµε τα πάντα ο ένας για τον άλλο.
Κάτια: Το πρώτο φιλί µου το έδωσε ο Σεµπαστιάν. Τάκης: Ο ποιος;
Κάτια: Ένας Γάλλος που γνώρισα το περασµένο καλοκαίρι στη Σκωτία. Στο κολέγιο που µε έστειλαν οι γονείς µου για την εκµάθηση της αγγλικής. Ήταν παιδιά από διάφορες χώρες. Με το Σεµπαστιάν συµπαθηθήκαµε. Αυτά!
Τάκης: Τι αυτά; Ρίχνεις ένα πυροτέχνηµα και αυτά; Τι κάνατε; Εκτός από το φιλί. (µε προσποιητή άνεση και ευγένεια) Έλα, µην ντρέπεσαι, πες µου.
Κάτια: Ο Σεµπαστιάν µου ξεκούµπωσε το πουκάµισό µου και µε έπιασε στο στήθος, πάνω από το σουτιέν κι εκεί του είπα ότι πρέπει να σταµατήσουµε. Τάκης: Κι εκείνος σταµάτησε;
Κάτια: Σταµάτησε. Τίποτα άλλο δεν έγινε. Ήταν ερωτεµένος ο καηµενούλης. Είχε µαζί του µια πολαρόιντ και µε τραβούσε συνεχώς. «Για να κάνω τις φωτογραφίες σου πόστερ στο δωµάτιό µου στο Παρίσι» έλεγε.
Τάκης: Τον κακομοίρη τον Σεµπαστιάν!
Κάτια: Έλα, µην συγχύζεσαι. Εσύ είπες ότι δεν ζηλεύεις.
Τάκης: Δεν ζηλεύω. Για να ξέρω ρώτησα.
Κάτια: Αυτό ήταν το πρώτο φιλί. Το δεύτερο…
Τάκης: (Φωνάζοντας) υπήρξε και δεύτερο;
Κάτια: Δέκα ηµέρες πριν σε γνωρίσω, µε πήρε η αδελφή µου σε ένα πάρτι µε τους συµφοιτητές της στη Νοµική.
Τάκης: Στην έπεσε κανένας µαντράχαλος;
Κάτια: Γνώρισα ένα παιδί, το Μιχάλη, πολύ εντάξει τύπος. Μιλούσαµε περί Νοµικής, της εξέγερσης του πολυτεχνείου. Ο Μιχάλης ήταν εκεί. Στην πρώτη γραµµή µου είπε.
Τάκης: Τσε Γκεβάρα.
Κάτια: Μαζί µε τη Γεωργία σου! Και λίγο πριν φύγω µου έδωσε ένα µικρό φιλί στο στόµα και µου είπε ότι θέλει να µε ξαναδεί.
Τάκης: Και;
Κάτια: Τι και; Μετά από λίγες ηµέρες γνώρισα εσένα στον εκκλησιασµό. Δεν είχα µάτια και µυαλό για κανέναν άλλο.
Τάκης: Ας είναι! Συνεχίζω. «Κορίτσια, επιδοθείτε περισσότερο στον αθλητισµό και τη γυµναστική, να κάνετε ένα κρύο ντους κάθε πρωί, να αποφεύγετε τα νυχτερινά κλάµπς µε τα τζιουκ-µποξ, τη σεξ ατµόσφαιρα και το χαµηλό φωτισµό».
Κάτια: Εµένα µου αρέσει ο χαµηλός φωτισµός.
Τάκης: Κι εµένα. Λέω να αφήσουµε το λεξικό. Κάτια: Ναι, καλύτερα.
Τάκης: Να το κλείσω;
Κάτια: Κλείστο. (Αφήνουν το λεξικό στην άκρη. Κάθονται δίπλα- δίπλα αµήχανα.)
Κάτια: Για πες.
Τάκης: Τι να πω;
Κάτια: Από πού αρχίζουµε; (Βγάζει ο Τάκης τα παπούτσια του, βγάζει και η Κάτια τα δικά της. Ο Τάκης πάει να βγάλει την μπλούζα του)
Κάτια: Υποτίθεται ότι αυτό το κάνει ο ένας στον άλλον.
Τάκης: Όχι απαραίτητα. Στις αισθησιακές ταινίες, έρχονται και οι δύο έτοιµοι, χωρίς ρούχα. Για να µην χάνουν χρόνο υποθέτω.
Κάτια: Ο Τζέιµς Μποντ πάντως ήταν gentleman. Την έγδυνε αυτός.
Τάκης: Τότε να γίνω κι εγώ Τζέιµς Μποντ. (Ξεκινά να κάνει τις κινήσεις του Τζέιµς Μποντ. Στη συνέχεια την γδύνει αδέξια, σχεδόν την πνίγει. Η Κάτια τον κλωτσάει µακριά)
Κάτια: Τι κάνεις;
Τάκης: Τι κάνω;
Κάτια: Είσαι άγαρµπος. Ατσούµπαλος. Βιαστικός. Τάκης: Αλήθεια;
Κάτια: Ναι, αλήθεια.
Τάκης: Συγγνώµη.
Κάτια: Εγώ συγγνώµη. Δεν ήθελα να σε πληγώσω, απλώς να, πώς να στο εξηγήσω (παίρνει το λεξικό) «Ο άνδρας θέλει να βλέπει το γυναικείο κορµί και ερεθίζεται όταν το βλέπει».
Τάκης: Καλά τα λέει.
Κάτια: «Τη γυναίκα δεν την ενδιαφέρει τόσο να βλέπει. Η γυναίκα προτιµά να ακούει».
Τάκης: Πες µου τι θέλεις να ακούσεις και θα στο πω. Κάτια: «Η ακοή είναι η αίσθηση της στενής επαφής και τα ψιθυριστά τρυφερά λόγια στο αυτί ασκούν πάντοτε µια γοητεία». (Ο Τάκης της ψιθυρίζει κάτι στο αυτί που δεν ακούµε και της αρέσει.)
Κάτια: «Η αφή είναι η κυρίως ερωτογενής και ερωτογόνος αίσθηση. Ο εναγκαλισµός καθώς και τα χάδια και τα φιλιά σε διάφορα µέρη του σώµατος, αποτελούν τους κυριότερους ερεθισµούς που διεγείρουν ολόκληρο το σεξ-µηχανισµό και τον βάζουν σε έντονη δράση. Η σηµασία των χαδιών και των φιλιών-χαδιών είναι πολύ µεγαλύτερη στη γυναίκα απ’ ότι στον άνδρα. Συστήνεται ελαφρύ χαϊδευτικό µασάζ» ωραία ιδέα «µε τη µορφή επίµονου στοργικού χαδιού. Πάνω στο δέρµα των διαφόρων ερωτικών αδένων αυξάνει την ερωτική διάθεση και ευαισθησία, πχ στο δέρµα του λαιµού που καλύπτει τον θυρεοειδή αδένα, πίσω στη µέση για τα επινεφρίδια». (Της κάνει µασάζ, αυτή µουγκρίζει από την ευχαρίστηση)
Τάκης: Νοµίζω πως είµαι έτοιµος. Εσύ;
Κάτια: Κι εγώ νοµίζω πως είµαι έτοιµη.
Τάκης: Μισό λεπτό να φέρω… ξέρεις… (Ψιθυρίζει) προφυλακτικά.
Κάτια: Ναι, ναι, ασφαλώς, περιµένω. (Ο Τάκης ψάχνει τη βαλίτσα του. Τίποτα. Τα πετάει όλα έξω. Τίποτα. Νευριάζει και αρχίζει να κλωτσάει)
Κάτια: Μην κάνεις έτσι. Η Αλίκη µου είπε ότι έχει προφυλακτικά στην αποθήκη και να πάρω αν ο Τάκης δεν έχει σκεφτεί να φέρει.
Τάκης: Ο Τάκης σκέφτηκε να φέρει. Απλώς Πού τα άφησα ο βλάκας;
Κάτια: Μην στεναχωριέσαι, δεν έγινε και τίποτα. Θα βρω της Αλίκης.

Η Κάτια σηκώνεται, πάει στο διπλανό δωµάτιο και ψάχνει. Ο Τάκης µόνος στη σκηνή

Κάτια: (Φωνάζει) Εδώ γίνεται χαµός.
Τάκης: Από προφυλακτικά;
Κάτια: Από αποθηκευµένα τρόφιµα και φάρµακα. Προφυλακτικά δεν βρίσκω.
Τάκης: Ξέρεις µε τι µοιάζει το κουτί τους;
Κάτια: Νοµίζω πως ξέρω.
Τάκης: Μπορείς να µου βρεις µια ασπιρίνη; Πονάει το κεφάλι µου. (Η Κάτια επιστρέφει µε ένα στραπατσαρισµένο κουτί ασπιρίνες)
Τάκης: Δεν φαντάζοµαι να έχει λήξει; (Κοιτάει) Τον Ιούλιο του ’79.
Κάτια: Σε ένα χρόνο και.

Η Κάτια ξαναπάει στην αποθήκη

Τάκης: Ξέρεις τι θα κάνουµε τον Ιούλιο του ’79; Θα έχουµε τελειώσει το σχολείο, θα’χουµε µπει στο Πανεπιστήµιο. Θα βγαίνουµε µέχρι αργά. Δεν θα δίνουµε λογαριασµό σε κανέναν. Μπορεί και να έχουµε παντρευτεί, ποιος ξέρει; (Σιωπή) Μπορεί λέω και να έχουµε παντρευτεί, ποιος ξέρει;
Κάτια: Όλα µπορεί. Το µέλλον είναι µια έκπληξη. Αυτό είναι και η γοητεία του. (Η Κάτια βγαίνει απογοητευµένη και κάθεται κάτω.) Δεν βρίσκω τίποτα. Ξέρεις κάτι; Αν σε γνώριζε ο µπαµπάς, πόσο καλό και ευγενικό παιδί είσαι και πόσο µε προσέχεις, θα σε λάτρευε.
Τάκης: Παρότι γιος τσαγκάρη;
Κάτια: Τι σχέση έχει αυτό;
Τάκης: Πώς δεν έχει;

Ο Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα. Κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα στη δημοσιογραφία.

Το 2006 του απονεμήθηκε το Βραβείο Μπότση για την ανάδειξη των θεμάτων Ισότητας των δύο φύλων από τα άρθρα του στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος». Έχει  διατελέσει συντάκτης και αρχισυντάκτης σε ημερήσιες πολιτικές εφημερίδες, περιοδικά, ιστοσελίδες, ενώ έως και σήμερα επιμελείται και παρουσιάζει ραδιοφωνικές εκπομπές επικαιρότητας και λόγου στο Κανάλι Ένα του Πειραιά στους 90,4. Είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων  Αθηνών (ΕΣΗΕΑ).

To 2015 συμμετείχε ως executive producer στην αμερικανική ταινία μικρού μήκους “Encounters” σε σενάριο Αγγελίτας Τσούγκου και σκηνοθεσία Dustin Mansfield. Η ταινία απέσπασε τρία διεθνή βραβεία σεναρίου.

Το Σεπτέμβριο του 2015 το Εθνικό Θέατρο τον επέλεξε, μετά από διαγωνισμό, στους δέκα συγγραφείς του Studio Θεατρικής Συγγραφής. Στις 11 Ιουνίου 2016 παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο στο Νέο Ρεξ το μονόπρακτο έργο του «Εστίες».

Τον Οκτώβριο του 2016 ανέβηκε στο θέατρο «104» το έργο του «Σεξ Λεξικόν: Η Επιστήμη του Έρωτα».

 

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΣΠΥΡΟΣ Δ. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ

Έτος έκδοσης: 2017

ISBN: 978-960-438-204-0

Σελίδες: 78, Τιμή: € 10,60

ΑΠΟΚΤHΣΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ με έκπτωση 30 % ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

https://www.politeianet.gr/


Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το βιβλίο.
Γράψτε το σχόλιό σας:





Το βήμα των αναγνωστών μας
Θεματικές κατηγορίες βιβλίων Νέα άρθρα στο Πολιτισμός Πολίτης