GameNow WP Theme

DarkLight
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Γ. ΑΛΛΑΜΑΝΗΣ: ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ

Πρόκειται για ένα βιβλίο συγχρόνως ερωτικό και πολιτικό και, πάντως, για ένα  μυθιστόρημα,  όπου ο αναγνώστης είναι με ένα διαρκές μειδίαμα.

 Το χιούμορ προκύπτει από τις καταστάσεις, κυρίως όμως από τους διαλόγους και τις ατάκες, αλλά και από την ίδια την προσωπικότητα της πρωταγωνίστριας, μα και των άλλων ηρώων.

Στο μυθιστόρημα παρότι ένα από τα κύρια πρόσωπα είναι Υπουργός, δεν υπάρχουν ανέντιμοι και καιροσκόποι. Ο πολιτικός/υπουργός/δικηγόρος σε όλη την έκταση της διήγησης αποδεικνύει την πρόθεσή του  να εργασθεί και να δημιουργήσει για το κοινό καλό.

Παίζει βέβαια σε διπλό ταμπλό όσον αφορά τα προσωπικά του, αλλά αφενός αυτό άξιζε και στις δύο γυναίκες του ταμπλό, αφετέρου το κάνει με τρόπο που τον καθιστά συμπαθή, πόρω απέχοντα από ό,τι έχει να κάνει με διάτρητη ηθική προσανατολισμένη στην ιδιοτέλεια και στην διασπάθιση του δημόσιου χρήματος.

 

Εξαιρετική προσωπικότητα είναι και η ηρωίδα γραμματέας, που κάθε άλλο παρά τον καλό γάμο κυνηγάει, είναι ικανότατη στη δουλειά της, ισχυρός χαρακτήρας, –αλλά για το καλό του αφεντικού της υπουργού κι όχι για να επιβληθεί– έξυπνη και συμπαθής.  Μια γραμματέας που κανείς πιθανόν δεν θα ανεχόταν, αλλά ο ήρωας του συγγραφέα  το κάνει και μάλιστα με ανακούφιση. Και σε ένα βαθμό το απολαμβάνει.

Και το ερώτημα που κυριαρχεί σε όλη την εξέλιξη του μυθιστορήματος είναι: Υπάρχει πραγματική φιλία ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες;

Κάλλιστα λοιπόν μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι στο «Στοίχημα» οι ήρωες  είναι αντι- ήρωες. Με αποκορύφωμα τον υπουργό, όταν εγκαταλείπει ολόκληρη καριέρα καθηγητή στο εξωτερικό χάριν του έρωτα! Καριέρα που την διεκδίκησε τίμια σε μια εποχή καιροσκοπισμού.

Κάτι θέλει να δείξει και σε αυτό του το βιβλίο ο Απόστολος Αλλαμανής. Ίσως πως όλο αυτό που ζήσαμε και ζούμε, η χρεωκοπία των πάντων δηλαδή, θα φέρει την κάθαρση και θα βάλει τα πράγματα στη σωστή τους θέση, αρχές και ηθική, με άλλα λόγια στις πραγματικές αξίες και σε ό,τι μπορεί στ’ αλήθεια να κάνει τον άνθρωπο ευτυχισμένο.

Είτε γίνει αυτό, είτε όχι  είναι εκείνο που ελπίζει ο αναγνώστης. Οι κρυφές του προσδοκίες και το όνειρό του.

 

 

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

«Το δεύτερο που έκανε ήταν να πάει μέχρι τη βιβλιοθήκη της μήπως βρει κανένα βιβλίο που να την αποκοιμίσει. Το πρώτο που έπιασε στα χέρια της ήταν η «Νανά» του Ζολά. Το άνοιξε και το έκλεισε. Όχι, δεν ήταν το κατάλληλο βιβλίο για εκείνη την ώρα. Το δεύτερο ήταν η «Θεογονία» του Ησιόδου. Το άνοιξε και στις τρεις πρώτες γραμμές διάβασε πως πρώτα έγινε το Χάος κι έπειτα από λίγο η πλατιά Γη κι ο πανέμορφος Έρως. Το έκλεισε και δεν έψαξε για κάτι άλλο. Πλάγιασε κι άρχισε να σκέφτεται τη Μυρτώ. Εκείνη η φίλη της όλο ερωτευμένη με κάποιον ήταν και το διασκέδαζε. Η Μιράντα δεν της έμοιαζε. Δύσκολα έστηνε μια ερωτική σχέση και δυσκολότερα τη χάλαγε.»

[…]

«Μερικές ημέρες αργότερα που κύλησαν από ξάφνιασμα σε ξάφνιασμα, βρήκε στο γραφείο του ο Αλεβίζος ένα φάκελο κι επάνω του ακουμπισμένο ένα στενόμακρο κουτί τυλιγμένο με ασημί κορδέλα. Δε χρειάστηκε πολύ για να καταλάβει πως τούτο το πεσκέσι ήταν της Μιράντας.»

[…]

«Άνοιξε την κάρτα. Στην τρίτη σελίδα, φιγουράριζαν τα γράμματα της Μιράντας. «Είστε καλός, είστε ευγενικός, είστε νόστιμος, είστε έτοιμος ν’ ανοίξετε την καρδιά σας και την αγκαλιά σας σε όλο τον κόσμο, είστε όλα τα καλά του κόσμου, όμως δεν παύετε να είστε το αφεντικό»

Έγραψαν για το συγγραφέα

Για το «Στο Λυκόφως των Ιδεολογιών»

Γραμμένο σε γλώσσα άμεση, απλή, ουσιαστικά καθημερινή, το βιβλίο μετατρέπεταιι σε ένα συναρπαστικό, συνοπτικό και ευφυές εγχειρίδιο για τη μετεξέλιξη των ιδεολογιών αλλά και της οικονομίας από τη Γαλλική Επανάσταση μέχρι σήμερα.

ΕΛΠΙΔΑ ΠΑΣΑΜΙΧΑΛΗ , ηλεκτρονικό περιοδικό βιβλίου ΒΟΟΚ ΒΑR

Για το «Αν δεν κοιμάσαι… μη φοβάσαι»

Η περιπλάνηση του αφηγητή ανά τον κόσμο για να επιστρέψει ξανά στην Ελλάδα είναι σίγουρα ενδιαφέρον ανάγνωσμα.

Εφημερίδα TO BHMA

Για το «Αντικατοπτρισμοί»

Ο Α. Αλλαμανής γράφει με κοφτό, «γρήγορο» ύφος, χωρίς πολλά «φτιασίδια» και «καλλωπισμούς». Λέει μια ιστορία και καλεί τον αναγνώστη να την ακούσει και να την κατανοήσει, να μπει μέσα της, να την κάνει κτήμα του. Και ίσως, περισσότερο από άλλο, να καταλάβει ότι η ουσία της Περιπέτειας δε βρίσκεται σε αυτή καθαυτή την Περιπέτεια, αλλά σε αυτό που μένει.

Περιοδικό  ΕΡΜΗΣ

 

για τον συγγραφέα:

Ο Απόστολος Αλλαμανής γεννήθηκε στην Αθήνα όπου και σπούδασε, αρχικά στο Κολλέγιο Αθηνών, μετά στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στη σχολή Πολιτικών Μηχανικών και τέλος μεταπτυχιακό στο Οικονομικό πανεπιστήμιο.
Έλαβε μέρος σε συνέδρια τεχνοοικονομικών μοντέλων και ναυτιλιακών προβλέψεων. Επί σειρά ετών ασχολήθηκε με τα κοινά.
Τιμήθηκε με το βραβείο EUROPE 500 για τον 21ο αιώνα.
Έγραψε πραγματείες ιστορικού και κοινωνικού περιεχομένου, διοίκησης επιχειρήσεων και διάνοιξης σηράγγων.
Το 2007 ο Απόστολος Αλλαμανής περνώντας στο συγγραφικό χώρο, γράφει το πρώτο του μυθιστόρημα «Ο ήλιος ανέτειλε μεσάνυχτα», ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΩΔΩΝΗ.

Από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ κυκλοφορούν επίσης  τα βιβλία του:

  • «Αντικατοπτρισμοί, μια σύγχρονη βυζαντινή ιστορία πολιτικής διαπλοκής», 2009
  • «Αν δεν κοιμάσαι, μη φοβάσαι», 2012
  • «Το λυκόφως των ιδεολογιών/ Ιστορικό μυθιστόρημα …χωρίς πάθος», 2015

 

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Γ. ΑΛΛΑΜΑΝΗΣ

Έτος έκδοσης: 2017

ISBN: 978-960-438-199-9

Σελίδες: 183, Τιμή:  € 15

ΑΠΟΚΤHΣΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ με έκπτωση ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ:

www.politeianet.gr

 


Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το βιβλίο.
Γράψτε το σχόλιό σας:





Το βήμα των αναγνωστών μας
Θεματικές κατηγορίες βιβλίων Νέα άρθρα στο Πολιτισμός Πολίτης