GameNow WP Theme

DarkLight
Γραφής Ερασταί (Συλλογικό του Κέντρου Τέχνης και Πολιτισμού Δήμου Αμαρουσίου)

Οι συγγραφείς είναι μαθητές των τμημάτων σκηνοθεσίας του Κέντρου Τέχνης και Πολιτισμού του Δήμου Αμαρουσίου που για πρώτη φορά φέτος διδάχθηκαν από τον Οκτώβριο ως και τον Ιούνιοτου 2013 το μάθημα Δημιουργικής Γραφής από τον ηθοποιό, σκηνοθέτη και θεατρικό συγγραφέα Στέφανο Κακαβούλη.

Μαθήμα Λογοτεχνίας

Θυμάμαι ένα χωράφι δίπλα στο εξοχικό μας, το οποίο, ενώ ήταν κατάξερο λόγω του καλοκαιρινού ήλιου, χωρίς ίχνος βλάστησης, ήταν γεμάτο γιγάντιες λακκούβες που σχημάτιζαν μικρούς απότομους γκρεμούς και απέραντες οροσειρές στο ύψος των γονάτων μου και μαρτυρούσαν πως το χειμώνα ήταν πλημμυρισμένο νερό και λάσπη. Ήταν τόσο σκληρό κι ανώμαλο σαν από βράχια, κι ενώ παιδιά κάναμε ποδήλατο σε κάθε γωνιά του χωριού, στο χωράφι αυτό δεν μπορούσαμε ούτε να περπατήσουμε.

Είχε διαφορετικές χαραγματιές και τάφρους. Άλλες από χοντρές ρόδες τρακτέρ, άλλες λεπτότερες από φορτηγάκι, άλλες από την τεράστια θεριζοαλωνιστική μηχανή. Μετά υπήρχαν βήματα από δύο λογιών γαλότσες, μεγάλες και λίγο μικρότερες. Με ευκολία καταλάβαινε κανείς τόσο τα οχήματα του γείτονα, που τις είχαν χαράξει όσο και ποια ίχνη γαλότσας ήταν δικά του και ποια της γυναίκας του.

Έτσι νιώθουμε και στο μάθημα λογοτεχνίας. Ευδιάκριτα από τις πρώτες αράδες τα ίχνη του καθενός στο κείμενο, αλλά προς το παρόν είναι σχετικά νωρίς και τα χωμάτινα ίχνη είναι σκληρά και ξερά. Όμως καθώς πέφτουν οι βροχές κι ο χρόνος κυλά, οι αντιστάσεις μας μειώνονται και μαλακώνουν ολοένα και περισσότερο. Και όταν το χώμα νοτίσει και σιγά-σιγά γίνει λάσπη, θα βλέπουμε μ’ ανακούφιση ότι και πάλι είναι αναγνωρίσιμα τα προσωπικά μας ίχνη, παρά το εύπλαστο υλικό. Στη μαλακή λάσπη θα ξανάρθουν παιδιά για να κάνουν ποδήλατο ή να παίξουν. Είναι πιο ενδιαφέρον το λασπωμένο απ’ το τσιμεντένιο οικόπεδο. Πιστεύω πως θα καταφέρουμε ακόμη και να φορέσουμε ο ένας τις γαλότσες του άλλου, ή να οδηγήσουμε το όχημά του. Θα δανειστούμε εργαλεία και απ’ τους μεγάλους συγγραφείς που δεν θα μας διχάζουν αλλά θα τους περιλαμβάνουμε στην παρέα μας. Η έκφρασή μας τότε θα ριζωθεί βαθιά στη γη και τότε μόνο θα φυτρώσουν αληθινά φυτά. Θα είναι λουλούδια, δέντρα, θάμνοι;

ΚΑΡΛΑ ΖΑΒΟΥ-ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

 

«Όταν έκανα την πρόταση στο Πολιτιστικό Κέντρο Αμαρουσίου για τη λειτουργία τμήματος «Δημιουργική Γραφή» δεν είχα ιδέα τι θα διδάξω στους υποψήφιους διψασμένους μαθητές, που θα απαιτούσαν απ’ το δάσκαλο τον τρόπο να γράψουν λογοτεχνία. Όντας αυτοδίδακτος σε ό,τι έχω γράψει μέχρι στιγμής υπό μορφήν ποίησης, διηγήματος και θεατρικού έργου άφησα το πάθος μου για αυτή την Τέχνη και τις αγωνίες που βιώνω κάθε φορά που έρχομαι αντιμέτωπος με την ψυχρή και πεινασμένη για νοήματα λευκή σελίδα, να μου υποδείξουν τον δρόμο. Ευτυχώς αυτός πολύ σύντομα έφτασε στις δύσπιστες ψυχές των νέων συγγραφέων και επήλθε η ένωση μαθητή – δασκάλου. Αποτέλεσμα αυτής της ένωσης θεωρώ και την γενναία απόφαση κάποιων εξ αυτών να τολμήσουν την έκθεση κειμένων τους σε αυτή την έκδοση. Η λογοτεχνία προϋποθέτει την τόλμη της έκθεσης. Οι μαθητές μου την έχουν. Το πρώτο βήμα δημόσιας ξεγύμνωσης της ψυχής έγινε. Το αποτέλεσμα αυτής ανήκει στους αναγνώστες».

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΚΑΒΟΥΛΗΣ

ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ:

Κάρλα Ζαβού – Οικονόμου

Η Κάρλα Ζαβού- Οικονόμου (Αικατερίνη-Λαμπρινή) γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου ασκεί τα τελευταία 20 χρόνια μάχιμη δικηγορία. ´Εχει βραβευθεί στον πανελλήνιο διαγωνισμό «Μενεξέδες, εφήμερη ομορφιά» (2009, εκδ. Κηφισιά). Μιλάει αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά. Είναι κόρη του δικηγόρου και ποιητή Λεωνίδα Ζαβού και της ζωγράφου Λένας Ζαβού.

 

 

 

Λιάνα Ανδρεοπούλη

Με καταγωγή απ’ το Μύρτος της Κρήτης και πολλές μετακινήσεις στο
βιογραφικό της, η Λιάνα Ανδρεοπούλη τα τελευταία χρόνια ζει στο Μα-
ρούσι όπου εργάζεται ως ψυχοθεραπεύτρια. Ασχολείται με τη συγγραφή
στίχων και ποίησης.

 

 

Γιάννης Κατσώρης (Γιαννούκος)

αντί βιογραφικού

Δεν έχει σημασία ποιος ήμουν και τι έφτιαξα. Αν θέλεις να με» γνωρίσεις» παρακαλώ, διάβασέ με και

προσπάθησε να με καταλάβεις…

 

 

 

 

Μαρία Κουντούρη

Γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου και έζησε μεγάλο μέρος της ζωής της. Εργάσθηκε ως τραπεζικός υπάλληλος και στη συνέχεια ασχολήθηκε με πωλήσεις και Ασφαλιστικές εργασίες. Μητέρα τριών παιδιών.

Η συγγραφή υπήρξε μια από τις μεγάλες αγάπες της, μαζί με την ζωγραφική.

 

 

 

Βάση  Λιακοπούλου

Η Βάση Λιακοπούλου γεννήθηκε, μεγάλωσε και ζει στο Μαρούσι. Σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα Δημιουργικής Γραφής, Σκηνοθεσίας, Ζωγραφικής και συμμετέχει σε Λέσχη Ανάγνωσης. Διδάσκει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι μητέρα δύο παιδιών.

 

 

 

Μαριλένα Μολοχτού

Η Μαριλένα Μολοχτού γεννήθηκε στην Αθήνα το 1975.  Σπούδασε marketing και έκτοτε εργάζεται ως ιδιωτική υπάλληλος.  Είναι η πρώτη συγγραφική της απόπειρα.

 

 

 

Πόπη Παλατιανού

Η Πόπη Παλατιανού γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε συντήρηση έργων τέχνης, διακόσμηση και αγιογραφία. Ζωγραφίζει σουρεαλιστικούς πίνακες και αγιογραφίες. Ασχολείται περιστασιακά με το γράψιμο.

 

 

 

 

Μίνα Χαρδαλούπα

Η Μίνα Χαρδαλούπα γεννήθηκε το 1981 στην Αθήνα. Τόπος καταγωγής η Ιτέα Φωκίδος. Σπούδασε Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας. Η αγάπη για τα βιβλία την οδήγησε στην ενασχόληση της Δημιουργικής Γραφής.

 

 

 


Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το βιβλίο.
Γράψτε το σχόλιό σας:





Το βήμα των αναγνωστών μας
Θεματικές κατηγορίες βιβλίων Νέα άρθρα στο Πολιτισμός Πολίτης
  • Τις ρίζες μας έδωσαν… ριζοσπάστες. Ένα βιβλίο για την Ιστορία μας, «ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΙΚΑ ΝΕΑ»
  • ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ, 1868: ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ [Πώς οι ζακυνθινοί εκλογείς από 5000 το 1863 έγιναν 14.408 το 1868!]
  • Η Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου 1843, μέσα από την εφημερίδα Αθηνά της 8ης Σεπτεμβρίου 1843 [η αναίμακτη Ελληνική μετάβαση στην συνταγματική μοναρχία]
  • Οι Λουμπαρδιανοί, οι Λιουραίοι, οι άλλοτε Ζακυνθινές εκλογές και ο ΄Αγγελος Καντούνης
  • ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΖΟΥΠΑΝΟΥ: «MAISON DE TOLERANCE» ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ «ACTION». Φρόυντ και Στανισλάβσκι ή Λακάν και Μπρεχτ; Ιδού η Απορία!
  • «ΙΝΑ ΤΙ», Ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΣ ΥΜΝΟΣ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΙΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗ
  • Ο ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ GIAN BATTISTA MORATELLI ΚΑΙ Η ΛΗΞΗ ΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΣΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟ ΤΟΥ 1806
  • ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΑΒΟΥΡΗ: Έξω ο Πάρις από την Ευρώπη! Η «Ωραία Ελένη» του Jacques Offenbach σε σκηνοθεσία Ισίδωρου Σιδέρη
  • ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ, Η ιδιαίτερη ηθική βάση μιας Χρεοκοπημένης Κοινωνίας
  • «ΤΑ ΚΑΚΟΡΙΖΙΚΑ», της Θάλειας Γρίβα, στο «θέατρο 104»