GameNow WP Theme

DarkLight
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΖΑΧΑΡΙΑΣ: Τα επτά μετάλλια

Η αφετηρία τής συγγραφής τού μυθιστορήματος είναι η «Ένδοξη Επανάσταση», που έγινε το 1688 στην Αγγλία. Τότε, ο Γουλιέλμος τής Οράγγης, κλήθηκε από τους «Επτά Αθανάτους», εξέχουσες προσωπικότητες της Αγγλίας, για να αποκαταστήσει την πολιτικοθρησκευτική κρίση που περιέρρεε το κράτος, εξαιτίας τής κυβερνητικής πολιτικής τού Ιακώβου Β’.
Οι κεντρικοί ήρωες του έργου, άγνωστοι μεταξύ τους, συναντιούνται συμπτωματικά. Διαπιστώνοντας στη συνέχεια ότι τους ενώνει ένας κοινός σκοπός, ενώνουν τις προσπάθειές τους για να τον πετύχουν.
Ξεκινούν μαζί για τον γύρο τού Κόσμου, στα ίχνη ενός περίπλου τής Γης που έγινε στις αρχές τού δέκατου όγδοου αιώνα. Στόχος τους ήταν να ανακαλύψουν τα επτά μετάλλια που ήθελε να απονείμει ο Γουλιέλμος Γ’ στους «Επτά Αθανάτους» και είχαν εξαφανιστεί μυστηριωδώς.

Πέρα από τον ιστορικό άξονα, ο συγγραφέας ξεδιπλώνει πτυχές ενός οδοιπορικού, που μεταφέρουν τον αναγνώστη σε περισσότερες από δέκα χώρες και στις πέντε ηπείρους, απ’ όπου θα πάρει ιστορικές, γεωγραφικές, πολιτιστικές ακόμα και οικολογικές γνώσεις.
Το έργο διαβάζεται ευχάριστα απ’ όλες τις ηλικίες, καθώς απουσιάζει η βία, ενώ κάποιες αισθηματικές πινελιές συχνά δίνουν μια ρομαντική χροιά. Τα παιχνίδια τής τύχης, που χρησιμοποιεί έντεχνα ο συγγραφέας, επιτρέπουν την πύκνωση και την ταχύτερη ροή τής υπόθεσης, ώστε να διατηρείται αδιάπτωτο το ενδιαφέρον.
Πέραν αυτού, αφήνει αρκετή ελευθερία στον αναγνώστη να διαμορφώσει την ψυχολογία των πρωταγωνιστών με τη δική του φαντασία και έτσι να συμμετέχει ακόμα περισσότερο.

ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ:

Ο Θανάσης Παπαζαχαρίας γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη.
Το 1982 πήρε το πτυχίο Βιολογίας από το Α.Π.Θ., όπου αργότερα ολοκλήρωσε το διδακτορικό του, με θέμα από τη θαλάσσια οικολογία.

Αν και ασχολείται ιδιαίτερα με την ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία, αυτό είναι το πρώτο του έργο. Διορισμένος στη μέση εκπαίδευση, μένει τώρα στην Αριδαία, παντρεμένος με δύο παιδιά.
Γνωρίζει αγγλικά, γαλλικά και ιταλικά και ασχολείται με τη φωτογραφία.

 

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ:

Την άνοιξη του 1691, ο Κάρολος Β΄, τελευταίος βασιλιάς των Αψβούργων στην Ισπανική Αυτοκρατορία, βλέποντας την κορύφωση του ναυτικού ανταγωνισμού με τις άλλες χώρες τής Ευρώπης, έστειλε τρεις καραβέλες για να ανακαλύψουν, να εξερευνήσουν και να αποικήσουν νησιά τού Ειρηνικού. Η κατάστρωση όμως του σχεδίου τής αποστολής, όπως και η λήψη τής τελικής απόφασης, αποδόθηκε στον κύκλο των βασιλικών του συμβούλων, καθώς ο ίδιος δεν είχε την πολιτική οξυδέρκεια για τέτοιες πρωτοβουλίες. Ο λόγος ήταν ότι τόσο η πνευματική όσο και η σωματική του υγεία είχαν σοβαρά προβλήματα.

Οι επιστήμονες που μελέτησαν διεξοδικά πάνω από τρεις χιλιάδες βιογραφίες τού γενεαλογικού του δέντρου, κατέληξαν στο ότι αυτό ήταν συνέπεια του γενετικού του εκφυλισμού εξαιτίας τής διαρκούς αιμομιξίας, ιδιαίτερα συνηθισμένης στον οίκο των Αψβούργων. Η γενική δυσμορφία του είχε θεωρηθεί από πολλούς αποτέλεσμα μαγείας. Γι’ αυτό του είχαν δώσει το προσωνύμιο “Ηechizado”, δηλαδή “Γρουσούζης”. Παρά τους δύο γάμους του, δεν άφησε απογόνους, με αποτέλεσμα να εκλείψει ένας από τους μεγαλύτερους βασιλικούς οίκους τής Ευρώπης.

Τα τρία μεγάλα πλοία ήταν η Σεβίλλη, με πλοίαρχο τον Χιμένεθ Λιναρές και υποπλοίαρχο τον Κάρλος Μαρτίνεθ, η Σάντα Έλενα, με πλοίαρχο τον Αντόνιο Εσγριμιδόρ και υποπλοίαρχο τον Πάολο Εστεμπάν και η Δόνα Τερέζα, με πλοίαρχο τον Ραφαέλ Μαχάδο και υποπλοίαρχο τον Φερνάρντο Κορμπαλάν.

Όλα τα σκάφη είχαν ναυπηγηθεί πρόσφατα, δύο έως πέντε χρόνια πριν από την αναχώρησή τους. Με την τελειοποιημένη τους κατασκευή, κατάφερναν να ξεπερνούν τους έντεκα κόμβους, όπως τα ευέλικτα γαλιόνια. Θα ξεκινούσαν με σαράντα άνδρες πλήρωμα το καθένα, εξοπλισμένα με την τελευταία λέξη τής τότε τεχνολογίας και πλήρως εφοδιασμένα για τρεις μήνες.

Ο πλοίαρχος Ραφαέλ Μαχάδο ήταν γνώστης τής Αστρονομίας και των Μαθηματικών. Εξαιρετικά δραστήριος και με πολυμερές ενδιαφέρον, είχε επαφές με πολλούς ανθρώπους των γραμμάτων. Κάποιοι που είχαν την τιμή να τον γνωρίζουν περισσότερο, βεβαίωναν ότι ήταν μέλος τής Τεκτονικής Στοάς. Διατηρούσε σχέσεις και με τον Ισαάκ Νεύτωνα[1], έναν από τους διασημότερους επιστήμονες όλων των εποχών.

Από το 1669, τη χρονιά που ο Νεύτωνας διορίστηκε στη Λουκασιανή έδρα, οι σχέσεις τους συσφίχτηκαν περισσότερο και ο Ραφαέλ έπαιρνε από αυτόν συχνά σημειώσεις, ανέκδοτα σχέδια και πολλές ιδέες για τη βελτίωση των ναυτιλιακών οργάνων. Χάρη στην ευφυΐα και τις γνώσεις του κατάφερε να αναβαθμίσει σημαντικά τον τετράντα, έτσι ώστε να πετυχαίνει ακριβείς μετρήσεις τού γεωγραφικού πλάτους, όπως θα γινόταν αργότερα με τον εξάντα. Ο ίδιος επινόησε μεθόδους για την τελειοποίηση της χρονομέτρησης και τη βελτίωση των αστρονομικών χαρτών, για να μπορεί να προσδιορίζει με ακρίβεια και το γεωγραφικό μήκος.

Έχοντας στον χάρτη τους και την πορεία που είχε χαράξει πριν από εκατόν εβδομήντα χρόνια ο Φερδινάνδος Μαγγελάνος, οι καραβέλες απέπλευσαν για τον γύρο τού κόσμου, αλλά μόνο η μία κατάφερε να ολοκληρώσει το ταξίδι, ύστερα από άπειρες αντιξοότητες. Αγκυροβόλησε στο λιμάνι απ’ όπου ξεκίνησε, έξι μήνες αργότερα.

Τις περιπέτειες που πέρασαν διηγήθηκαν με λεπτομέρειες οι ελάχιστοι ναυτικοί που είχαν τελικά την τύχη να επιστρέψουν, αφού έζησαν μια πραγματική οδύσσεια. Τότε είχαν συγκλονίσει όλη την Ισπανία και τις άλλες χώρες τής Ευρώπης. Στην αρχή οι περισσότεροι τους άκουγαν με κάποιο σκεπτικισμό. Τα εξωτικά τεκμήρια όμως που τους συνόδευαν από τους τόπους που επισκέφθηκαν, αποτελούσαν αδιάσειστες αποδείξεις και διέλυσαν κάθε αμφιβολία. 

Η ανυπομονησία τής Τζέιν και του Χουάν για να φτάσουν στο ξενοδοχείο ήταν μεγάλη. Ο Χουάν κόντεψε δυο φορές να βγει από τον δρόμο καθώς βιαζόταν να φτάσουν μια ώρα γρηγορότερα. Μόλις έφτασαν στο δωμάτιο, έβγαλε από το σακίδιό του το βαρύ ημερολόγιο και το ακούμπησε στο μικρό τραπέζι, μπροστά από τον καθρέφτη τού δωματίου. Πήρε μια βαθιά αναπνοή και το άνοιξε προσεκτικά.

Στην πρώτη σελίδα τού ημερολογίου υπήρχε τυπωμένη η χαλκογραφία ενός ιστιοφόρου, πιθανότατα του πλοίου στο οποίο ανήκε. Στο επόμενο φύλλο έγραφε: 

Ημερολόγιο καραβέλας “Σεβίλλη”

Έτος 1691. Πλοίαρχος Χιμένεθ Λιναρές

Υποπλοίαρχος Κάρλος Μαρτίνεθ.

«Εκείνος ήταν ο τάφος τού Λιναρές!» είπε αυθόρμητα η Τζέιν. Ο Χουάν έγνεψε καταφατικά.

Παρακάτω ήταν σημειωμένες όλες οι πληροφορίες για την πορεία τού σκάφους, μέχρι την ημέρα που ναυάγησε. Όταν το πλοίο εξώκειλε και η καρίνα του τσακίστηκε στους υφάλους, ο πλοίαρχος κατάλαβε ότι δε θα μπορούσε πια να το σώσει. Πήρε απ’ αυτό όλα όσα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα, μαζί με το ημερολόγιο.

Εκτός από τα τυπικά στοιχεία για την πορεία τού πλοίου και τις καιρικές συνθήκες, σημείωνε σε ειδικές στήλες λεπτομέρειες του ταξιδιού, εντυπώσεις και εμπειρίες του. Τα ημερολόγια των πλοίων εκείνης της αποστολής είχαν διαμορφωθεί και οργανωθεί κατά τέτοιο τρόπο, ώστε οι γνώσεις που θα συγκεντρώνονταν εκεί να αποτελούσαν στο μέλλον χρήσιμο οδηγό για τους επόμενους εξερευνητές.

Μερικές από τις πληροφορίες τού ημερολογίου δεν έδειχναν να έχουν ιδιαίτερη σημασία. Πολλές άλλες δεν μπορούσαν να διαβαστούν, γιατί βρίσκονταν σε σελίδες που είχαν φθαρεί από τον χρόνο και την υγρασία. Συχνά το μάτι τής Τζέιν σταματούσε στα ξεθωριασμένα σχέδια ή τις προσωπικές παρατηρήσεις τού πλοίαρχου, που ήταν σημειωμένες με μικρότερα γράμματα και με λεπτότερη πένα, ακόμα και στα περιθώρια. Ο Χουάν δε σήκωνε το βλέμμα από πάνω του. Είχε ξεχάσει ότι η Τζέιν βρισκόταν δίπλα του.

«Θέλω να μου μεταφράζεις όλα όσα διαβάζεις, Χουάν. Ανυπομονώ να μάθω κι εγώ».

«Έχεις δίκιο, Τζέιν. Ήμουν εντελώς απορροφημένος. Ας καθίσουμε να το μελετήσουμε προσεκτικά από την αρχή. Περίμενε μόνο να πάρω κι έναν φακό, γιατί απ’ ό,τι βλέπω θα χρειαστεί».

 

ΑΠΟΚΤΗΣΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ «BOOKS AND THE CITY»  κάνοντας κλίκ εδώhttp://www.booksandthecity.gr/frontend/biblionet_book.php?bookid=184308

 Σελίδες: 410
ISBN 978-960-438-140-1, [Κυκλοφορεί]
Τιμή € 13


Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το βιβλίο.
Γράψτε το σχόλιό σας:





Το βήμα των αναγνωστών μας
Θεματικές κατηγορίες βιβλίων Νέα άρθρα στο Πολιτισμός Πολίτης
  • Οι Λουμπαρδιανοί, οι Λιουραίοι, οι άλλοτε Ζακυνθινές εκλογές και ο ΄Αγγελος Καντούνης
  • ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΖΟΥΠΑΝΟΥ: «MAISON DE TOLERANCE» ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ «ACTION». Φρόυντ και Στανισλάβσκι ή Λακάν και Μπρεχτ; Ιδού η Απορία!
  • «ΙΝΑ ΤΙ», Ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΣ ΥΜΝΟΣ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΙΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗ
  • Ο ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ GIAN BATTISTA MORATELLI ΚΑΙ Η ΛΗΞΗ ΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΣΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟ ΤΟΥ 1806
  • ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΑΒΟΥΡΗ: Έξω ο Πάρις από την Ευρώπη! Η «Ωραία Ελένη» του Jacques Offenbach σε σκηνοθεσία Ισίδωρου Σιδέρη
  • ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ, Η ιδιαίτερη ηθική βάση μιας Χρεοκοπημένης Κοινωνίας
  • «ΤΑ ΚΑΚΟΡΙΖΙΚΑ», της Θάλειας Γρίβα, στο «θέατρο 104»
  • Δ. Αρκαδιανος – Μ. Γιαννουλης: “Δημοτικά τραγούδια και χοροί των χωριών της Ζακύνθου” || Λαογραφική έρευνα
  • ΣΠΥΡΟΣ ΞΕΝΟΣ: Διονύσιος Παν. Στεφάνου:«Η αποδοχή μου [της Πρωθυπουργίας] δεν θα είχε κανένα άλλον σκοπόν παρά να γίνει η κηδεία μου πολυτελεστέρα. Αλλά δι’ αυτό εμέ δεν με ενδιαφέρει».
  • ΑΝΔΡΕΑ ΛΑΣΚΑΡΑΤΟΥ: ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΕΝΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΥ ΙΤΑΛΙΚΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ